Opdracht

De bedoeling van de eindopdracht is dat je zelf een database gaat ontwerpen en gaat maken op repl.it. De database moet je maken in de teams omgeving in repl.it. Let op: de eindopracht moet in repl.it gemaakt worden anders kan de docent geen voortgang monitoren. En het verslag wordt ingeleverd in Magister.

De docent kiest een database voor jou uit, de volgende opties zijn mogelijk.

• Magister - Roosters onderdeel

• Magister - Cijfers onderdeel

• Magister - Elo onderdeel

• SnapChat

• Leden systeem van je sport vereninging (leden, contributie, wedstrijd uitslagen)

• Webwinkel

• Supermarkt

• Game - Voetbal spel

• Game - First Person Shooter

• Game - Adventure

• Muziekdienst - Spotify (liedjes, playslist, aantal gespeelt, artiest, membership)

• Andere opties? (suggesties uitvragen bij lln)

Beoordelingsmodel

In onderstaand model kun je kijken hoeveel punten per onderdeel je kunt krijgen. Hoe uitgebreider het onderdeel hoe hoger het cijfer! Je levert het verslag in Magister in en je maakt de database op de teampagina in repl.it. De link krijg je dus van de docent.

Rubic 2022-2023

CriteriaN1: OnvoldoendeN2: MatigN3: Goed

Verslag [30%]

Er zit geen verslag (in magister) of een zeer summier verslag.

Je hebt een net verslag gemaakt. In het verslag staat de stroken diagram met de bij behoorden SQL statements op de database te maken.

Het verslag is naast het stroken diagram en sql statements aangevuld met uitleg waarom je bepaalde keuzes gemaakt hebt.

Stroken diagram [30%]

Er is geen of een zeer summier stroken diagram opgeleverd.

Er is een redelijk stroken diagram opgelevert, echter er missen nog zaken zoals sleutels of er worden rare keuzes gemaakt.

Het stroken diagram klopt na genoeg helemaal. En er is weinig op aan te merken.

Database [20%]

De database komt niet overeen met het stroken diagram.

De database komt netjes overeen met de database. Bepaalde zaken zijn niet goed toegevoegd zoals Sleutels, Autoincrement of Not Null.

De database komt netjes overheen met het stroken diagram en er zijn nagenoeg geen zaken vergeten. Wil je echt een hoge score dan heb je daarnaast je code og van commentaar voorzien.

Gegevens [20%]

De database omvat geen test data.

In de database zit een summier set van data in.

In de database zit een mooie set van data aan, waarbij je goed kan testen of de database juist funtioneerd.

Zit je code in de N1 Categorie krijg je een cijfer lager dan 4 Zit je code in de N2 Categorie krijg je tussen de 4 en de 7 Zit je code in de N3 Categorie krijg je een 7 of hoger