Beoordeling matrix

Het template [excel]

Vorm en Opbouw [30p]

Weging

Opbouw tekst als geheel en opbouw alinea's logisch en duidelijk

Opbouw tekst is op een plaats niet logische of is onduidelijk

Opbouw op diverse plaatsen in tekst niet logisch of onduidelijk

2 x

Titel is motiverend en er zijn geen witregels of tussenkopjes

Titel is wel aanwezig maar niet motiverend of er is een witregel of een tussenkopjes

Titel ontbreekt of geeft alleen het onderwerp aan, er zijn meerdere witregels/tussenkopjes

1 x

Inleiding introduceert het onderwerp en is pakkend en orgineel of tekst eindit met en krachtige slotzin.

Inleiding introduceet het onderwerp wel, maar is niet pakkend en origineel of slot is correct maar tekst eindigt niet met een krachtige slotzin.

Inleiding is onduidelijk wat betreft onderwerp en niet orginineel of is veel te lang, of slot bevat nieuwe informatie en/of tekst eindigt niet met een krachtige slotzin.

1 x

Stijl is verzorgd, de leerling gebruikt eigen woorden in de gehele tekst,

Stijl is op een plaats te zakelijk of the sinformeel, of de leerling gebbruikt op een plaats geen eigen woorden.

Op meerdere plaatsen in de tekst in de schrijfstijl te zakelijk, te informeel of de leerling gebruikt geen eigen woorden

Inhoud [40p]

Positieve en negatieve effecten van het betreffende topic op de samenleving.

Weging

Argumentatie van bovenstaande invalshoek met juiste manier bron vemelding [minimaal 2]

Argumentatie van bovenstaande invalsthoek met juiste manier bron vermelding [ 1]

Argumentatie van bovenstaande invalsthoek ide onduidelijk is of bij geen bronvermelding.

2 x

Juridische aspecten van de topic op de samenlevering

Weging

Argumentatie van bovenstaande invalshoek met juiste manier bron vermelding [minimaal 2]

2 x

Privacy gerelateerde kwesties van je topic

2 x

Culturele kwesties van je topic

Afsluiting & Conclusie [20p]

Weging

Logische conclusie/afsluiting waar jou mening op basis van alle 4 invalshoeken duidelijk zijn meengenomen.

Logische conclusie/afsluiting waar jou mening op basis van alle 2 invalshoeken duidelijk zijn meegenomen.

Onlogische conclusie/afsluiting

4 x